Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny
Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej
w ?wieciu
Rozdzia? 1
Przepisy Ogólne
§ 1
- Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w ?wieciu zwany dalej Regulaminem, okre?la organizacj? wewn?trzn? oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz osób na samodzielnych stanowiskach pracy w Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w ?wieciu, zwanej dalej Powiatow? Stacj?.
- Komórk? organizacyjn? Powiatowej Stacji jest oddzia? i samodzielne stanowisko pracy.
- Schemat organizacyjny Powiatowej Stacji stanowi za??cznik nr 1 do Regulaminu.
Rozdzia? 2
Sposób kierowania Powiatow? Stacj?
§ 2
- Dzia?alno?ci? Powiatowej Stacji kieruje Pa?stwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w ?wieciu b?d?cy Dyrektorem Powiatowej Stacji, zwany dalej Dyrektorem.
- W czasie nieobecno?ci Dyrektora, dzia?alno?ci? Powiatowej Stacji kieruje osoba
upowa?niona pisemnie przez Dyrektora.
§ 3
- Prac? komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji kieruj? kierownicy lub wyznaczone przez Dyrektora osoby.
- Kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy zajmuj?cy samodzielne stanowiska pracy i pracownicy Oddzia?u Ekonomicznego i Administracyjnego podlegaj? bezpo?rednio Dyrektorowi.
- Prac? sekcji tworz?cych struktur? organizacyjn? komórki organizacyjnej kieruj? ich
kierownicy lub pracownicy wyznaczeni przez Dyrektora, podlegaj?cy bezpo?rednio
kierownikowi oddzia?u. - W Powiatowej Stacji funkcjonuje system zarz?dzania jako?ci? opisany w procedurach ogólnych, którym mog? by? obj?te wyznaczone przez Dyrektora komórki organizacyjne.
- Nadzór nad jako?ci? pracy komórek organizacyjnych obj?tych systemem zarz?dzania
jako?ci? sprawuje specjalista ds. systemu jako?ci, wyznaczony przez Dyrektora. Funkcje kierowników ds. technicznych sprawuj? w systemie zarz?dzania jako?ci? pracownicy wyznaczeni przez Dyrektora. - W Powiatowej Stacji funkcjonuje system kontroli zarz?dczej. Za jego skuteczno??,
efektywno?? w zakresie podejmowanych dzia?a? dla zapewnienia realizacji celów i zada? w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszcz?dny i terminowy odpowiada Dyrektor. - Dyrektor mo?e powo?ywa? do realizacji zada? bie??cych i problemowych zespo?y
realizacyjne sk?adaj?ce si? z pracowników ró?nych komórek organizacyjnych i wyznaczy? koordynatora ich pracy. - Do realizacji szczególnie istotnych zagadnie? problemowych Dyrektor mo?e wyznaczy? pe?nomocników lub koordynatorów.
- Dyrektor mo?e powierzy? wyznaczonym pracownikom wykonanie zada? z zakresu
bezpiecze?stwa i higieny pracy, obrony cywilnej, prowadzenia sk?adnicy akt oraz kontaktu z mediami.
§ 4
- G?ówny Ksi?gowy nadzoruje dzia?alno?? ekonomiczn? i finansow? Powiatowej Stacji.
- G?ówny Ksi?gowy sprawuje merytoryczny nadzór nad pracownikami realizuj?cymi zadania zwi?zane z ekonomiczn? i finansow? obs?ug? Powiatowej Stacji.
§ 5
- Dyrektor wykonuje czynno?ci pracodawcy wobec wszystkich pracowników Powiatowej Stacji.
- W sprawach pracowniczych i socjalnych Dyrektor dzia?a w porozumieniu
z przedstawicielami za?ogi. - Dyrektor organizuje i nadzoruje szkolenia pracowników Powiatowej Stacji.
§ 6
Powiatowa Stacja mo?e prowadzi? niewyodr?bnion? organizacyjnie dzia?alno?? wykraczaj?ca poza zakres dzia?alno?ci podstawowej okre?lonej w statucie, polegaj?ca m.in. na ?wiadczeniu us?ug.
Rozdzia? 3
Organizacja wewn?trzna Powiatowej Stacji
§ 7
- W sk?ad Powiatowej Stacji wchodz? jako jej komórki organizacyjne nast?puj?ce oddzia?y i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddzia? Zapobiegawczego i Bie??cego Nadzoru Sanitarnego,
2) Oddzia? Ekonomiczny i Administracyjny,
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds . O?wiaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia,
4) Samodzielne Stanowisko Pracy - G?ówny Ksi?gowy,
5) Samodzielne Stanowisko Pracy – Radca Prawny. - Do wspólnych zada? komórek organizacyjnych oraz osób na samodzielnych stanowiskach pracy nale?y w szczególno?ci:
1) realizacja zada? Pa?stwowej Inspekcji Sanitarnej wynikaj?cych z ustawy
kompetencyjnej
2) planowanie zada? i sporz?dzanie okresowych sprawozda? z ich realizacji,
3) realizowanie zada? wytyczonych przez Pa?stwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego,
4) rozpatrywanie oraz za?atwianie skarg i wniosków,
5) prowadzenie zbioru przepisów prawnych zwi?zanych z dzia?alno?ci? komórki organizacyjnej oraz bie??ca analiza zmian obowi?zuj?cego prawa,
6) realizowanie wniosków pokontrolnych organów kontroli pa?stwowej oraz wniosków wynikaj?cych z dzia?alno?ci kontrolnej Ministra Zdrowia, G?ównego Inspektoratu Sanitarnego, Pa?stwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy, Kujawsko – Pomorskiego Urz?du Wojewódzkiego,
7) wspó?dzia?anie w drodze uzgodnie? i konsultacji, opiniowanie, udost?pnianie
materia?ów i danych oraz prowadzenie wspólnych prac nad okre?lonymi zadaniami,
8) wykonywanie zada? wynikaj?cych z porozumie? zawartych mi?dzy Pa?stwow? Inspekcj? Sanitarn? i Inspekcj? Weterynaryjn? i innymi inspekcjami,
9) prowadzenie szkole? wewn?trznych i udzia? pracowników komórki w szkoleniach zewn?trznych,
10) udzia? w akcjach ratowniczych wynikaj?cych z sytuacji awaryjnych stwarzaj?cych zagro?enie dla zdrowia i ?ycia ludzi,
11) przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej w zakresie tworzenia i obiegu dokumentacji
12) doskonalenie systemu zarz?dzania jako?ci?,
13) realizacja celów i zada? zawartych w systemie kontroli zarz?dczej
Rozdzia? 4
Zadania poszczególnych komórek organizacyjnych
§ 8
I. Oddzia? Zapobiegawczego i Bie??cego Nadzoru Sanitarnego
Zadaniem Oddzia?u Zapobiegawczego i Bie??cego Nadzoru Sanitarnego jest prowadzenie nadzoru sanitarnego w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wp?ywem czynników szkodliwych i uci??liwych oraz zapobieganie powstawaniu chorób zaka?nych, zawodowych i powodowanych warunkami ?rodowiska.
1.Sekcja Higieny ?ywno?ci, ?ywienia i Przedmiotów U?ytku
1)realizacja zada? w ramach urz?dowej kontroli i monitoringu ?ywno?ci
i przedmiotów u?ytku oraz kosmetyków,
2)nadzór nad warunkami produkcji, transportu, przechowywania i sprzeda?y ?ywno?ci oraz warunków ?ywienia zbiorowego,
3) nadzór nad jako?ci? zdrowotn? ?ywno?ci,
4) nadzór nad warunkami zdrowotnymi produkcji i obrotu przedmiotami u?ytku,
kosmetykami oraz innymi wyrobami mog?cymi mie? wp?yw na zdrowie ludzi,
5)opracowywanie zbiorczych analiz w zakresie higieny produkcji i obrotu
?ywno?ci? oraz przedmiotów u?ytku i kosmetyków,
6)ocena jako?ci zdrowotnej oraz pobór próbek ?ywno?ci krajowej i importowanej,
kosmetyków oraz materia?ów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu
z ?ywno?ci?,
7)prowadzenie sanitarnych kontroli granicznych ?ywno?ci i PU w zakresie
posiadanych kompetencji,
8)jako?ciowa ocena teoretyczna jad?ospisów w ?ywieniu zbiorowym w aspekcie
zasad racjonalnego ?ywienia,
9)prowadzenie wykazu zak?adów produkuj?cych lub wprowadzaj?cych do obrotu
?ywno??, kosmetyki, przedmioty u?ytku, obj?tych nadzorem,
10)realizacja dzia?a? na?o?onych przez system wczesnego ostrzegania
o produktach niebezpiecznych z zarz?dzaniem ryzykiem tych produktów oraz
koordynowanie innych zada? wytyczonych przez Pa?stwowego Wojewódzkiego
Inspektora Sanitarnego oraz G?ównego Inspektora Sanitarnego w zakresie
jako?ci i bezpiecze?stwa ?ywno?ci i PU,
11)wykonywanie prac problemowych zlecanych przez Pa?stwowego
Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz G?ównego Inspektora Sanitarnego,
12)doradztwo i prowadzenie instrukta?y w zakresie upowszechniania wiedzy
o bezpiecze?stwie ?ywno?ci w nadzorowanych obiektach.
2. Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego
1) sporz?dzanie analiz i ocen stanu sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej
w powiecie na podstawie danych statystycznych i materia?ów oraz sporz?dzanie
raportów sytuacyjnych,
2)prowadzenie dzia?alno?ci zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie
chorób zaka?nych, w tym wywiadów epidemiologicznych,
3)zbieranie danych i opracowywanie informacji na temat chorób szerz?cych si?
epidemicznie, dokonywanie analiz i ocen epidemiologicznych, w tym
systematycznej oceny sytuacji epidemicznej na obszarze w?a?ciwo?ci PPIS,
4)opracowywanie ognisk epidemicznych i przypadków chorób szczególnie
niebezpiecznych,
5)sprawowanie bie??cego nadzoru nad przebiegiem szczepie? ochronnych
i prawid?owym ich dokumentowaniem,
6)nadzór nad w?a?ciw? gospodark? szczepionkami,
7)sprawowanie nadzoru nad sterylizacj? i dezynfekcj?, stanem bezpiecze?stwa
epidemiologicznego oraz sanitarno - higienicznego w nadzorowanych przez
sekcj? placówkach s?u?by zdrowia,
8)prowadzenie dzia?alno?ci szkoleniowo-instrukta?owej w zakresie epidemiologii,
dzia?a? prozdrowotnych oraz zwalczania chorób zaka?nych.
3. Sekcja Nadzoru nad Obiektami Komunalnymi
1) prowadzenie bie??cego nadzoru sanitarnego nad: zaopatrzeniem ludno?ci
w wod? do spo?ycia, k?pieliskami i miejscami wykorzystywanymi do k?pieli,
obiektami u?yteczno?ci publicznej, miejscami zbiorowego wypoczynku
i rekreacji, ?rodkami transportu komunikacji publicznej, obiektami
mieszkalnymi w zakresie wynikaj?cym z informacji ludno?ci o istnieniu
uci??liwo?ci,
2)realizacja zada? Pa?stwowej Inspekcji Sanitarnej w ramach bie??cego nadzoru
i badania wody w Zintegrowanym Systemie Badania Wody,
3)nadzór nad przeprowadzanymi ekshumacjami,
4)analiza wyników bada?, kontroli i innych materia?ów, opracowywanie ocen,
opinii, wyst?pie? i informacji oraz sprawozda?.
4. Sekcja Prewencji Chorób Zawodowych
1)nadzór nad warunkami zdrowotnymi ?rodowiska pracy w celu ochrony zdrowia
ludzkiego przed wp?ywem czynników szkodliwych lub uci??liwych,
w szczególno?ci w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych
chorób zwi?zanych z warunkami pracy,
2) prowadzenie post?powa? wyja?niaj?cych i sporz?dzanie decyzji dotycz?cych
chorób zawodowych, prowadzenie dokumentacji i statystyki zachorowa? na
choroby zawodowe,
3) sporz?dzanie opracowa? dotycz?cych oceny stanu higieniczno – sanitarnego
zak?adów pracy,
4) realizacja zagadnie? problemowych w dziedzinie profilaktyki chorób
zawodowych,
5) udzielanie porad, informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania
negatywnego wp?ywu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych oraz
biologicznych na zdrowie pracowników w ramach bie??cego nadzoru,
6) prowadzenie ewidencji nadzorowanych zak?adów pracy
8)rejestrowanie i przetwarzanie danych dotycz?cych warunków pracy
9)kontrola przestrzegania przez producentów, importerów, osoby
wprowadzaj?ce do obrotu, stosuj?ce lub eksportuj?ce substancje chemiczne,
ich mieszaniny lub wyroby, obowi?zków wynikaj?cych z rozporz?dzenia
REACH oraz innych rozporz?dze? Wspólnot Europejskich,
10)kontrola przestrzegania przez podmioty wprowadzania do obrotu prekursorów
kategorii 2 i 3 obowi?zków wynikaj?cych z obowi?zuj?cych aktów prawnych
11)kontrola przestrzegania przepisów dotycz?cych wprowadzania do obrotu
produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania
w dzia?alno?ci zawodowej.
5. Stanowisko ds. Higieny Dzieci i M?odzie?y
1)sprawowanie nadzoru nad higien? ?rodowiska zak?adów nauczania
i wychowania, higien? procesu nauczania oraz placówkami wypoczynku
i rekreacji dzieci i m?odzie?y,
2)sporz?dzanie ocen, analiz i informacji o warunkach zdrowotnych w placówkach
o?wiatowo - wychowawczych, placówkach nauczania i w placówkach
wypoczynku dla dzieci i m?odzie?y,
3)uczestnictwo w pracach problemowych w dziedzinie higieny procesów
nauczania i wychowania realizowanych na polecenie G?ównego Inspektora
Sanitarnego.
6.Stanowisko ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego
1)uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
studium uwarunkowa? i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
2)uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu pod wzgl?dem
wymaga? higienicznych i zdrowotnych,
3)uzgadnianie dokumentacji projektowej pod wzgl?dem wymaga? higienicznych
i zdrowotnych,
4)uczestniczenie w dopuszczeniu do u?ytku obiektów budowlanych, ?eglugi
?ródl?dowej i powietrznej oraz ?rodków komunikacji l?dowej,
5)przygotowywanie opinii o zgodno?ci przedsi?wzi?? i inwestycji z warunkami
sanitarnymi okre?lonymi przepisami Unii Europejskiej, których realizacja jest
wspomagana przez Agencj? Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze
?rodków pochodz?cych z funduszy Unii Europejskiej,
6)sporz?dzanie ocen, analiz i sprawozda? z zakresu zapobiegawczego nadzoru
sanitarnego.
II. Samodzielne Stanowisko Pracy – G?ówny Ksi?gowy
Do zada? realizowanych przez Samodzielne Stanowisko Pracy – G?ówny Ksi?gowy nale?y:
1) sporz?dzanie planów wydatków i dochodów bud?etowych,
2) kontrola i nadzór w zakresie prawid?owo realizowanych zada? gospodarczych
w ramach otrzymanego bud?etu,
3) okresowe ustalania rzeczywistego stanu aktywów i pasywów oraz ustalanie
wyniku finansowego,
4) sporz?dzanie sprawozda? finansowych, sprawozda? dla GUS i PZU,
5) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej ustaw?,
6) wspó?praca z Kujawsko – Pomorskim Urz?dem Wojewódzkim w Bydgoszczy
w zakresie spraw finansowych,
7) nadzór finansowy i ekonomiczny w zakresie zada? realizowanych na podstawie prawa zamówie? publicznych, prowadzenie ksi?g rachunkowych,
8) prowadzenie rocznych kart wynagrodze?,
9) sporz?dzanie listy p?ac,
10) sporz?dzanie deklaracji rozliczeniowej dla ZUS i deklaracji podatku dochodowego dla Urz?du Skarbowego
11) prowadzenie dokumentacji zasi?kowej, ewidencji wyp?at wynagrodzenia
chorobowego, zasi?ków chorobowych, opieku?czych, macierzy?skich,
12) ksi?gowanie dochodów i wydatków bud?etowych,
13) prowadzenie ksi?g inwentarzowych ?rodków trwa?ych.
III. Oddzia? Ekonomiczny i Administracyjny
Do zada? Oddzia?u Ekonomicznego i Administracyjnego nale?y:
1) prowadzenie spraw dotycz?cych organizacji i struktury Powiatowej Stacji,
2) wykonywanie czynno?ci kancelaryjnych – przyjmowanie i wysy?anie
korespondencji, przesy?ek, obs?uga poczty elektronicznej Powiatowej Stacji,
3) prowadzenie ewidencji korespondencji wp?ywaj?cej i wysy?anej,
4) prowadzenie sk?adnicy akt Powiatowej Stacji,
5) prowadzenie rejestru zarz?dze? Dyrektora Stacji,
6) zabezpieczenie transportu dla potrzeb Powiatowej Stacji,
7) utrzymanie pomieszcze? zak?adu i jego otoczenia w nale?ytej czysto?ci
i porz?dku,
8) zapewnienie prawid?owej eksploatacji nieruchomo?ci, urz?dze? energetycznych,
ch?odniczych, instalacji elektrycznej, sieci wodno – kanalizacyjnej, centralnego
ogrzewania, urz?dze? ??czno?ci, sprz?tu techniczno – gospodarczego,
a w szczególno?ci:
a) zapewnienie niezb?dnej konserwacji, przegl?dów okresowych, napraw
i remontów zarówno sprz?tu jak i aparatury poprzez zabezpieczenie us?ug
wyspecjalizowanych jednostek serwisu technicznego,
b) organizowanie i kontrolowanie przeprowadzanych konserwacji, napraw
i remontów oraz racjonalnego wykorzystywania ?rodków rzeczowych
i finansowych,
9)zapewnienie i organizowanie ochrony mienia Powiatowej Stacji,
10)prowadzenie spraw zwi?zanych z udzielaniem zamówie? publicznych,
prowadzenie ich rejestru oraz sporz?dzanie i prowadzenie rejestru umów
zawieranych przez Powiatow? Stacj?,
11)zaopatrywanie, zgodnie z procedurami komórek organizacyjnych Powiatowej
Stacji w media, materia?y, aparatur? i sprz?ty niezb?dne dla zapewnienia
w?a?ciwej dzia?alno?ci Powiatowej Stacji,
12)prowadzenie czynno?ci inwentaryzacyjnych,
13)prowadzenie ewidencji i rozliczanie mandatów karnych,
14)prowadzenie dokumentacji w sprawach zwi?zanych ze stosunkiem pracy,
15)opracowywanie sprawozda?,
16)kontrolowanie porz?dku i dyscypliny pracy oraz prowadzenie ewidencji czasu
pracy,
17)wspó?dzia?anie z G?ównym Ksi?gowym w zakresie wykorzystywania funduszu
wynagrodze?,
18)zapewnienie opieki socjalnej nad pracownikami, ich rodzinami i emerytami
Powiatowej Stacji,
19)koordynowanie i kierowanie na szkolenia pracowników Powiatowej Stacji,
20)obs?uga narad i konferencji organizowanych przez Powiatow? Stacj?,
21)udzielanie komórkom organizacyjnym pomocy w zakresie wdra?ania
i funkcjonowania techniki i systemów informatycznych,
22)usuwanie drobnych usterek i awarii sprz?tu informatycznego,
23)nadzór nad prac? sieci informatycznej w Powiatowej Stacji,
24)programowanie i budowa prostych baz dla potrzeb komórek organizacyjnych
Powiatowej Stacji,
25)nadzór nad dost?pem do sieci internetowej, obs?uga strony internetowej oraz
biuletynu informacji publicznej Powiatowej Stacji,
26)prowadzenie spraw zwi?zanych z bezpiecze?stwem i higien? pracy oraz
ochron? przeciwpo?arow?, w tym:
a) sporz?dzanie i przedstawianie raz w roku analizy stanu bezpiecze?stwa
i higieny pracy w Powiatowej Stacji wraz ze stosownymi wnioskami,
b) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów
i zasad bezpiecze?stwa i higieny pracy,
c) bie??ce informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o stwierdzonych
zagro?eniach wraz z wnioskami zmierzaj?cymi do likwidacji zagro?e?,
d) sporz?dzanie instrukcji dotycz?cych bezpiecze?stwa i higieny pracy na
poszczególnych stanowiskach pracy,
e) szkolenie wst?pne z zakresu bhp i przepisów przeciwpo?arowych dla
pracowników zatrudnianych w Powiatowej Stacji,
f) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów
dotycz?cych wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych
i podejrze? o takie choroby, a tak?e przechowywanie i rejestrowanie
wyników bada? i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia
w ?rodowisku pracy,
g) udzia? w ustalaniu okoliczno?ci i przyczyny wypadków przy pracy oraz
w opracowywaniu wniosków wynikaj?cych z badania przyczyny i badania
okoliczno?ci tych wypadków oraz zachorowa? na choroby zawodowe,
a tak?e kontrola realizacji tych wniosków,
h) doradztwo w zakresie obowi?zuj?cych przepisów i zasad bhp oraz
opracowywanie oceny ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy
i) wspó?dzia?anie z lekarzem sprawuj?cym profilaktyczn? opiek? zdrowotn?
nad pracownikami,
j) prowadzenie ewidencji przydzia?u odzie?y ochronnej, obuwia roboczego
k) prowadzenie bie??cego nadzoru nad przestrzeganiem w Powiatowej Stacji
przepisów przeciwpo?arowych,
l) prowadzenie kontroli zabezpieczenia przeciwpo?arowego
w pomieszczeniach Powiatowej Stacji,
m) planowanie potrzeb w zakresie wyposa?enia pomieszcze? Powiatowej
Stacji w podr?czny sprz?t ga?niczy, kontrola terminowo?ci przegl?dów
konserwacji sprz?tu ppo?.,
n) prowadzenie dokumentacji dotycz?cej zabezpieczenia
przeciwpo?arowego w Powiatowej Stacji, zg?aszanie Dyrektorowi
spostrze?e? i wniosków w tym zakresie,
o) wspó?praca z w?a?ciw? komend? stra?y po?arnej w zakresie
zabezpieczenia przeciwpo?arowego pomieszcze? zajmowanych przez
Powiatow? Stacj?.
27)realizacja zada? z zakresu obrony cywilnej, w tym:
a) prowadzenie dokumentacji zwi?zanej z dzia?alno?ci? obrony cywilnej,
b) uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez wojewódzki i miejski
inspektorat OC,
c) prowadzenie szkole? zgodnie z harmonogramem i wed?ug wytycznych
Wojewódzkiego i Miejskiego Inspektora OC,
d) prowadzenie obowi?zuj?cej ewidencji i sprawozdawczo?ci z zakresu
obrony cywilnej.
IV. Samodzielne Stanowisko Pracy ds. O?wiaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. O?wiaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia inicjuje, organizuje, prowadzi, koordynuje i nadzoruje dzia?alno?? o?wiatowo – zdrowotn? w dziedzinie zdrowia publicznego na terenie powiatu w celu ukszta?towania odpowiednich postaw i zachowa? zdrowotnych spo?ecze?stwa. W szczególno?ci:
1) inicjuje i wytycza kierunki i prowadzi przedsi?wzi?cia zmierzaj?ce do
zaznajamiania spo?ecze?stwa z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia,
popularyzuje zasady higieny i racjonalnego ?ywienia, metody zapobiegania
chorobom, kszta?tuje odpowiednie postawy i zachowania prozdrowotne,
umiej?tno?ci, pobudza aktywno?? spo?eczn? do dzia?a? na rzecz w?asnego
zdrowia, w tym:
a) promuje (propaguje) i wdra?a programy i przedsi?wzi?cia prozdrowotne,
b) poszukuje sprzymierze?ców do realizacji zada?,
c)bada poziom wiedzy i zachowa? zdrowotnych populacji ludzkich w ich
?rodowiskach,
d)monitoruje, ewaluuje (ocenia) efektywno?? realizowanych programów,
zada? prozdrowotnych,
f)dba o udost?pnianie pomocy metodycznych i informacyjno-edukacyjnych.
2)udziela porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego
wp?ywu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na
zdrowie ludzi,
2)udziela merytorycznej i metodycznej pomocy innym jednostkom zajmuj?cym si?
o?wiat? zdrowotn? i promocj? zdrowia,
3)wspó?pracuje z w?adzami samorz?dowymi, instytucjami publicznymi,
organizacjami pozarz?dowymi i sektorem prywatnym na rzecz profilaktyki
chorób i promocji zdrowia,
4)ocenia dzia?alno?? o?wiatowo - zdrowotn? prowadzon? przez szko?y i inne
placówki o?wiatowo – wychowawcze, szko?y wy?sze, zak?ady opieki zdrowotnej,
inne zak?ady, instytucje i organizacje.
5)sporz?dzanie ocen, analiz i sprawozda? z zakresu o?wiaty zdrowotnej i promocji
zdrowia.
V. Samodzielne Stanowisko Pracy – Radca Prawny
Do zada? Stanowiska Pracy - Radcy Prawnego nale?y:
1) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyja?nie? w zakresie stosowania prawa,
2) informowanie Dyrektora Stacji oraz kierowników komórek organizacyjnych
Powiatowej Stacji o zmianach w obowi?zuj?cym stanie prawnym,
3) informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o uchybieniach w dzia?alno?ci
Powiatowej Stacji w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybie?,
4) nadzór nad prowadzeniem post?powania administracyjnego i egzekucyjnego
w administracji,
5) nadzór prawny nad egzekucj? nale?no?ci Powiatowej Stacji,
6) opiniowanie projektów decyzji, postanowie? i innych rozstrzygni??
w post?powaniu administracyjnym i egzekucyjnym,
7) opiniowanie regulaminów i wzorów formularzy obowi?zuj?cych w Powiatowej
Stacji,
8) opiniowanie zarz?dze? Dyrektora Stacji,
9) opiniowanie umów z zakresu prawa cywilnego, rozwi?zywania umów o prac?
oraz umarzania i rozk?adania na raty wierzytelno?ci Powiatowej Stacji,
10) opracowywanie pozwów, pism procesowych oraz apelacji innych ?rodków zaskar?enia,
11) wyst?powanie w charakterze pe?nomocnika Powiatowej Stacji w post?powaniu s?dowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekaj?cymi,
12) opracowywanie sprawozda? w sprawach le??cych w zakresie zada? radcy prawnego Powiatowej Stacji.
§ 9
Struktur? komórek Powiatowej Stacji tworz? nast?puj?ce oddzia?y, sekcje i stanowiska pracy:
1. Oddzia? Zapobiegawczego i Bie??cego Nadzoru Sanitarnego w sk?ad, którego wchodz?:
1) Sekcja Higieny ?ywno?ci, ?ywienia i Przedmiotu U?ytku,
2) Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego,
3) Sekcja Nadzoru nad Obiektami Komunalnymi,
4) Sekcja Prewencji Chorób Zawodowych,
5) Stanowisko ds. Higieny Dzieci i M?odzie?y,
6) Stanowisko ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego.
2.Oddzia? Ekonomiczny i Administracyjny,
3.Samodzielne Stanowisko Pracy – Radca Prawny
4. Samodzielne Stanowisko Pracy – G?ówny Ksi?gowy
5. Samodzielne Stanowisko Pracy ds. O?wiaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
§ 10
1. Komórki organizacyjne wchodz?ce w sk?ad Powiatowej Stacji u?ywaj? do znakowania akt
ni?ej wymienionych symboli:
1) Oddzia? Zapobiegawczego i Bie??cego Nadzoru Sanitarnego N
2) Oddzia? Ekonomiczny i Administracyjny EA
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. O?wiaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia OZ
4) Samodzielne Stanowisko Pracy - G?ówny Ksi?gowy GK
5) Samodzielne Stanowisko Pracy - Radca Prawny PR
2. Po symbolach wymienionych w ust. 1, pkt. 1 oraz ust. 3 pkt. 4 dodaje si? dodatkowy
symbol okre?laj?cy rodzaj sprawy z zakresu dzia?alno?ci merytorycznej komórki
organizacyjnej:
1) Sekcja Higieny ?ywno?ci, ?ywienia i Przedmiotów U?ytku H?
2) Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego EP
3)Sekcja Nadzoru nad Obiektami Komunalnymi HK
4)Sekcja Prewencji Chorób Zawodowych HP
5)Stanowisko d/s Higieny Dzieci i M?odzie?y HDM
6)Stanowisko d/s Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego NZ
3)Do znakowania akt z zakresu wymienionego w pkt. od 1 do 5 Powiatowa Stacja u?ywa
symboli:
1) Statystyki medycznej OS
2) Bezpiecze?stwa i higieny pracy oraz p/po? BP
3) Obrony cywilnej OC
4) Systemu jako?ci J
5) Kontaktu z mediami KM
3.Symbol wymieniony w ust. 1 pkt. 1 oraz ust. 3 pkt. 4 oddziela si? od symboli
wymienionych w ust. 2 pkt. od 1 do 5 znakiem kropki.
4)Pa?stwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny – Dyrektor u?ywa symbolu „PIS”.
§ 11
W zwi?zku z realizacj? zada? nale??cych do Pa?stwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Dyrektor mo?e powo?a? komisj? ekspertów dla oceny dokumentacji projektowej.
§ 12
1. Zakres indywidualnych obowi?zków i czynno?ci pracowników wymienionych w § 3 ust. 2, § 4 oraz Radcy Prawnego ustala Dyrektor.
2. Szczegó?owe prawa i obowi?zki G?ównego Ksi?gowego oraz Radcy Prawnego okre?laj? odr?bne przepisy.
3. Zakres indywidualnych obowi?zków i czynno?ci pozosta?ych pracowników okre?laj? ich bezpo?redni prze?o?eni.
?wiecie dnia 28.10.2010r.
Publikacja dnia: 05.08.2013
Dokument z dnia: 05.08.2013
Dokument oglÄ…dany razy: 3 032